Na rynek zostały wypuszczone tokeny jednego z najpopularniejszych piłkarskich klubów europejskich FC Barcelony. Obawy o to, że może to być ruch nietrafiony okazały się nieuzasadnione. Tokeny zostały wyprzedane w niecałe dwie godziny, ukazując niezbicie, że Barca ma fanów nie tylko we własnym kraju. Wśród państw, gdzie popyt na tokeny FC Barcelony był najwyższy, wymienia się między innymi Polskę.
To był precyzyjnie trafiony strzał!
Kibice Barcy nie zawiedli swojego ukochanego klubu i w takiej kwestii i szturmem rzucili się do wykupowania tokenów BAR. Wygarnięcie z zasobów całej puli tokenów przeznaczonych do sprzedaży zajęło kibicom ledwie niecałe dwie godzin. Sprzedażą wirtualnych monet FC Barcelony zajęła się firma Chiliz, która przeprowadziła operację za pośrednictwem swojej platformy Socios.com . Rozsiani po całym świecie fani hiszpańskiego klubu przeznaczyli bez mrugnięcia okiem na zakup tokenów łącznie ponad 1,3 miliona dolarów amerykańskich.
Warto wiedzieć: Europa ma w planach supernadzór dla kryptowalut
Zarówno kibice klubu FC Barcelona, a także entuzjaści oraz kolekcjonerzy kryptowalut uczestniczący w zakupach tokenów Barcy pochodzili ze 106 krajów. Taką informacją podzielił się z zainteresowanymi Alexandre Dreyfus, dyrektor generalny firmy Chiliz. Poinformował on również o tym, że największe zainteresowanie tokenami FC Barcelony odnotowano w Europie, w takich krajach, jak Turcja, Polska, Francja, Hiszpania, Wielka Brytania oraz Włochy. Krajem z poza Europy, gdzie skąd również spłynęło ogromne zainteresowanie tokenami Barcy była Japonia.
Po zakupie tokenów nie stały się one zamrożonymi w czasie eksponatami, ale można nimi handlować i to już od kolejnego dnia po zakupie, czyli od 24 czerwca 2020 roku. Monety Barcy będzie można wymieniać w parze handlowej z tokenami CHZ, a wymiana będzie się odbywała standardowo po cenie ustalanej przez rynek.
Tokeny kibica FC Barcelona – jaka jest ich wartość w oczach entuzjastów piłki nożnej?
Głównym celem, jaki obrała sobie platforma Socios.com, jest stworzenie namacalnej więzi pomiędzy fanami a ich ulubionymi drużynami sportowymi i pogłębienie jej. FC Barcelona nie jest jedynym ani pierwszym klubem, który zdecydował się na podjęcie współpracy z Socios.com. W świat blockchaina wszedł już bowiem również Juventus Turyn.
Zobacz również: Regulacja rynku kryptowalut w Unii Europejskiej do 2024 r.
Na początku bieżącego, 2020 roku kibice tej najlepszej obecnie drużyny piłkarskiej we Włoszech mogli poprzez blockchain zagłosować na utwór muzyczny, który miał rozbrzmiewać na stadionie za każdym razem, gdy piłkarze ich ulubionego klubu strzelą gola goszczonej przez nich drużynie gola.
Oprócz wartości rynkowej tokeny BAR mają mieć podobne zastosowanie. Tokeny m.in. będą uprawniać ich właścicieli do udziału w ankietach, które będą dotyczyć działalności klubu.
Właściciele tokenów BAR będą mieć również możliwość odbierania unikalnych nagród ufundowanych lub organizowanych przez klub w przyszłości. Jeden z komunikatów prasowych mówi o tym, że będzie to np. możliwość spotkania się kibica z drużyną przed meczem albo oddanie do jego dyspozycji miejsca VIP na stadionie Barcy.
Napisz komentarz