Strona główna » Google umożliwia reklamowanie się firmom z rynku kryptowalut
Google umożliwia reklamowanie się firmom z rynku kryptowalut

Google umożliwia reklamowanie się firmom z rynku kryptowalut

Google zmienia swoje zasady i dopuszcza reklamy firm zajmujących się kryptowalutami w swoich przeglądarkach. Światowy gigant technologiczny zdecydował o zniesieniu zakazu takich reklam, choć nie dla wszystkich.

Google dopuszcza reklamy firm z rynku kryptowalut

Zmiana wejdzie w życie 3 sierpnia. Firma Google w swoim komunikacie prasowym poinformowała, że wpuści do swoich przeglądarek działających w Stanach Zjednoczonych reklamodawców oferujących portfele oraz wymianę aktywów cyfrowych, którzy posiadają certyfikat Google i spełniają określone wymogi.

Czytaj więcej: Google zainwestowało w blockchain i kryptowaluty 1,5 miliarda dolarów!

Dotyczy to przedsiębiorstw zarejestrowanych przez amerykańską Sieć ds. Ścigania Przestępstw Finansowych (FinCEN) jako firmy świadczące usługi finansowe i mających rejestrację przynajmniej w jednym stanie w roli podmiotu przekazującego pieniądze. Reklamować w ten sposób będą się mogły również federalne lub stanowe podmioty bankowe.

Reklamy nie dla wszystkich

Ciągle więc nie oznacza to pełnego otwarcia się Google na reklamodawców z rynku kryptowalut. W praktyce nowa polityka firmy daje możliwość reklam zarejestrowanym giełdom. Nie będzie za to żadnych zmian dotyczących reklamowania ICO albo promowania handlu kryptowalutami czy podobnymi instrumentami, które nie są bezpośrednio związane z zarejestrowanymi platformami czy usług analitycznych.

Zobacz również: Przy pomocy Google Ads ukradli 500 tysięcy USD z krypto portfeli

Kryptowaluty zakazane od 2018 roku

Firma Google w przeszłości kilka razy zmieniała swoje stanowisko dotyczące kryptowalut. Zakaz reklamy produktów finansowych za pośrednictwem Google AdWords został wprowadzony w 2018 roku za przykładem Facebooka czy Twittera. Wtedy zabroniono promowania właściwie wszystkich rzeczy powiązanych z aktywami cyfrowymi – nie tylko handlu, ale także doradztwa. Z reklam zniknęły wówczas kryptowalutowe giełdy, a słowo Ethereum zostało wpisane na listę słów zakazanych w reklamach.

Czytaj więcej:   Bank of China zajmuje się tworzeniem portfela na juana cyfrowego

Warto wiedzieć: W Grand Theft Auto (GTA) będą możliwe płatności Bitcoin

Należący do Google YouTube blokował z kolei kanały zajmujące się kryptowalutami. Do dziś zresztą zdarzają się sytuacje, w których treści dotyczące tych aktywów są usuwane przez algorytm platformy.

Tomasz

Moje wieloletnie doświadczenie pozwoliło mi zgłębić tajniki technologii blockchain, analizy rynków krypto oraz strategii inwestycyjnych. Moje artykuły i analizy są regularnie publikowane w wiodących czasopismach branżowych, a moje prognozy i rekomendacje cieszą się uznaniem zarówno wśród początkujących entuzjastów kryptowalut, jak i doświadczonych inwestorów.

Więcej informacji

Post navigation

Napisz komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *